Förderung der sinnesorientierten Lerntypen im Deutschunterricht – Mgr. Lucie Pavlíčková
Mgr. Lucie Pavlíčková
Diplomová práce
Förderung der sinnesorientierten Lerntypen im Deutschunterricht
Support of sense-oriented learning types in teaching of German language
Abstract:
This diploma thesis focuses on learning types of sense perception and their support at teaching of German language. In the centre of attention there except the auditive or visual type become mainly the learning haptic type (kinesthetic, tactile), gustatoric or olfactory learning type to which a smaller attention is devoted in majority of books. The goal of the work is to have a respect to just these …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na učební typy smyslového vnímaní a jejich podporu při výuce německého jazyka. Kromě auditivního či vizuálního typu se středem pozornosti stávají především učební typ haptický (kinestetický, taktilní), gustatorický či olfaktorický, kterým je ve většině učebnic věnován menší prostor. Cílem práce je přihlédnout právě na tyto typy a výuku německého jazyka připravit tak …víceKlíčová slova
Výuka německého jazyka autonomní učení učební strategie učební styl učební typ smyslové vnímání učení všemi smysly vizuální typ auditivní typ hmatový typ pohybový typ/kinestetický haptický typ olfaktorický typ gustatorický typ podpora učebních typů Teaching of German language autonomous learning teaching strategies teaching style learning type sense perception learning by all senses visual type auditive type tactile type kinetic type/ kinesthetic haptic type olfactory type gustatoric type learning types support
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 11. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u8hou/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2012
- Vedoucí: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Rozvoj výrazových prostředků ve výuce německého jazyka s podporou multimédií (DVD)
Denisa BOUBÍNOVÁ -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Aspects of Autonomous Learning of English for Speaking Skills
Eva Bystričanová -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Using mobile applications in autonomous English language learning for adult learners at the A1 – B1 level of proficiency.
Valeriya Semikova -
Leading Children Towards Autonomous Learning
Lenka Rousová -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková