Bc. Petra Štikarová

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku srovnávací reklamy především z pohledu současně platné právní úpravy, jak v České republice, tak i na úrovni komunitárního práva. Cílem této práce je charakterizovat vybrané aspekty problematiky srovnávací reklamy a vyvrátit či potvrdit stanovené hypotézy. První teoreticko-metodologická část se zabývá historií reklamy a jsou zde definovány termíny jako reklama …more
Abstract:
This thesis focuses on comparative advertising, especially in view of the currently valid legislation in the Czech Republic and the European Community law. The aim of this thesis is to characterize selected aspects of comparative advertising, and confirm or disprove the hypothesis. The first theoretical-methodological part covers the history of advertising and are defined terms such as advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní