Bc. David ŠROTT
Master's thesis
Kognitivní teorie učení
Cognitive learning theory
Abstract:
Text se zabývá analýzou kognitivních teorií učení a integrací poznatků interdisciplinárního výzkumu orientovaného na učení dospělých. Výchozím přístupem je kognitivní paradigma procesů zpracování informací. Cílem práce je integrovat dosavadní vývoj a soudobé poznatky o kognitivních procesech učení. V základním kognitivním modelu učení jsou analyzovány procesy kódování, uchování a vybavování informací …moreAbstract:
The text deals with analysis of cognitive theories of learning and with integration of knowledge of interdisciplinary research focused on adult learning. The basic approach is the cognitive paradigm of processes related to information processing. The goal of the thesis is to integrate development to date and contemporary knowledge of cognitive learning processes. The encoding process, retention and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2019
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠROTT, David. Kognitivní teorie učení. Olomouc, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Pedagogy / Andragogy
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights