Bc. Veronika Bílková

Bachelor's thesis

Komercionalizace dětství

The Commercialization of Childhood
Abstract:
Bakalářská práce „Komercionalizace dětství“ se ve své teoretické části zabývá reklamou, jakožto hlavním prostředkem pro propagaci výrobku. Vysvětluje její význam, přibližuje historii reklamy a její psychologii. Popisuje typy reklam a objasňuje prostředky, které používá. Práce se zabývá vlivem reklamy, potažmo médií, na dětskou populaci a zkoumá míru, jakou na ně působí. Rozebírá etickou stránku tohoto …more
Abstract:
The bachelor thesis „commercialization of childhood has two parts. In a theoretical part, advertisement, which is focused on propagation, is the main theme. This part tries to explain a meaning and a psychological part of advertisement and to give a short idea about its history. It describes types and techniques which advertisement uses. The thesis deals with the impact of advertisement on children …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Zdeněk Hons

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy