Analysis of factors influencing strategies and expectations of Czech new start-ups – Miroslav Šála
Miroslav Šála
Master's thesis
Analysis of factors influencing strategies and expectations of Czech new start-ups
Analýza faktorů ovlivňující strategie a očekávání českých začínajících firem
Abstract:
Cílem mé práce je analyzovat faktory, které ovlivňují strategie a růstová očekávání českých začínajících firem. Analýza je založena na datech získaných při sběru dat pro GEM konsorcium a unikátní studii českých podnikatelů provedených v roce 2011. Analýza je založena na různých statistických metodách, jejichž cílem je určit mikroekonomické faktory ovlivňující (1) výběr strategie a (2) růstová očekávání …moreAbstract:
This thesis goal is to analyze the factors that are influencing the strategies and growth expectations of the Czech start-ups. The analysis is based on the data sample from the Czech GEM 2011 and unique study of the Czech start-ups performed in 2011 as well. Various statistical methods are used to determine which microeconomic factors affect (1) the strategy choice and (2) growth expectations. As for …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 12. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30685
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2012
- Supervisor: Martin Lukeš
- Reader: Martina L. Jaklová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30685
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Global Mobility: Exploring the Dynamics of Expatriation, Repatriation, and Factors Influencing the Success of International Assignments
Lejla Eco -
Faktory ovlivňující daňové zatížení podnikatele
Barbora Kaftanová -
Faktory ovlivňující rozvoj startupů
Cyril Holub -
Hodnocení stavu rurálního podnikání a motivační faktory pro jeho vznik v mikroregionu Sedlčansko
Pavel Jarolímek -
Faktory ovlivňující prosperitu malých a středních podniků
Denisa Skřivanová -
Faktory ovplyvňujúce tržby v odvetví právnych a účtovníckych činností v ČR
Dominika Repiská -
Projekt zpracování strategie marketingové komunikace agentury, zabývající se ready made společnostmi a společnostmi na klíč, vstupující na slovenský trh.
Lucia BEDNÁROVÁ -
Business model podnikání na internetových platformách
Matouš BOUDNÝ