Kde končí dospívání a kde začíná dospělost? (Přechod do dospělosti pohledem mladých mužů) – Bc. Josef Bejček
Bc. Josef Bejček
Diplomová práce
Kde končí dospívání a kde začíná dospělost? (Přechod do dospělosti pohledem mladých mužů)
The End of Adolescence And the Beginning of Adulthood: Emerging Adulthood As Seen by Young Men
Anotace:
Cílem této studie je hlubší porozumení období mezi adolescencí a dospelostí, nazývané jako "emerging adulthood" (Arnett, 2000), tedy "vynorující se dospelost" nebo také prechodové období. Studie je založena jak na kvalitativním výzkumu, který pedstavují rozhovory s mladými muži (18 -25 let), tak na prístupu kvantitativním. Nekterá z hlavních témat, která se jevila jako relevantní ke konceptu dospelosti …víceAbstract:
The aim of this diploma paper is a deeper exploration of transitional period between adolescence and adulthood, also called emerging adulthood (Arnett, 2000,2002). The research is based on both qualitative and quantitative design. In the qualitative study, the subjective perception of adulthood is presented as seen by young men (18 25 years old). Core themes and ideas within broad domains (negotiating …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vvgiv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Vnímání celoživotního učení se v oblasti sexuální výchovy dospělými v období vynořující se dospělosti
Veronika Slováková -
Vztah mezi intrapsychickou složkou sebe-diferenciace a častostí psychosomatických stesků v období vynořující se dospělosti
Denisa Konvalinová -
Souvislost duševní gramotnosti se specifickými copingovými strategiemi ve vynořující se dospělosti
Aneta SKALOVÁ -
Zralé odpuštění jako potenciální strategie vyrovnávání se s rodičovskou křivdou v období vynořující se dospělosti
Dalimil STANĚK -
Souvislosti odchodu z domova a prediktory načasování odchodu jako součást osamostatňování se v období vynořující se dospělosti
Lucie Lomičová -
Impostor fenomén v souvislosti s výchovnými styly v období vynořující se dospělosti
Johanka Laudová -
Charakteristiky vynořující se dospělosti: Mezigenerační porovnání
Kristýna Lázňovská -
Vnímání životní smysluplnosti v období vynořující se dospělosti
Monika Jezberová