Bc. Markéta Kuncová

Master's thesis

Klamavá reklama a její (ne)regulace

Misleading advertising and its (non)regulation
Abstract:
Diplomová práce se zabývá regulací klamavé reklamy v České republice. Objasňuje samotný pojem reklama dle několika zdrojů. Podrobně analyzuje současnou právní i mimoprávní úpravu hospodářské a nekalé soutěže, pod které spadá klamavá reklama. Uvádí a zkoumá příčiny nekalého soutěžního jednání a nástroje jeho reugulace. V závěru práce jsou uvedeny příklady klamavého jednání realných společností.
Abstract:
This thesis deals with regulation of misleading advertising in Czech Republic. It explains the very term advertising according to several sources. In detail analyzes the current legal and out of legal regulation of economic competition and unfair competition, where belongs the misleading advertising. It shows and studies the causes of unfair competitive practices and tools of its regulation. In conclusion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní