Analýza spotřebitelského chování – Bc. Jana Švecová
Bc. Jana Švecová
Diplomová práce
Analýza spotřebitelského chování
Analysis of consumers behaviour
Anotace:
Předmětem diplomové práce je analýza spotřebitelského chování na trhu biopotravin se zaměřením na chování mladých spotřebitelů. Pro ověření vlivu jednotlivých faktorů byl použit rozšířený model Theory of Planned Behaviour (TPB), který kromě základních konstruktů zahrnoval ještě morální aspekty, obavu o životní prostředí a obavu o zdraví. Teoretická část se věnuje konceptu spotřebitelského chování, …víceAbstract:
Subject of this diploma thesis is the analysis of consumer behaviour in the organic market, focused on behaviour of young consumers. To investigate the influence of the various factors was used the extended model of Theory of Planned Behaviour (TPB), which besides the basic constructs included even moral aspects, health concern and environmental concern. The theoretical part deals with the concept …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o6zvp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2017
- Vedoucí: Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
Consumer behaviour of expectant parents in relation to home improvements
Nikola Papíková -
“The Impact of Vegan Labels on Consumer Behaviour”
Rami Mohana -
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova