Návrh typologie uživatelů vybrané platformy sociálního média – Jiří Žandovský
Jiří Žandovský
Master's thesis
Návrh typologie uživatelů vybrané platformy sociálního média
Design of Users Typology of the Selected Social Media Platform
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá typologií uživatelů platformy Twitter (X) a analyzuje různorodost uživatelských vzorců, motivací a chování na této sociální síti. Twitter se stal jedním z hlavních kanálů komunikace a sdílení informací veřejnosti a nabízí prostor pro rozmanité interakce mezi uživateli. Cílem této práce je prostřednictvím empirického výzkumu identifikovat a kategorizovat typy uživatelů …moreAbstract:
This thesis deals with the typology of users of the Twitter platform (X) and analyzes the diversity of user patterns, motivations and behavior on this social network. Twitter has become one of the main channels of communication and information sharing for the public and offers space for diverse interactions between users. The goal of this work is to identify and categorize types of Twitter users based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/153107
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2024
- Supervisor: Jaroslav Urminský
- Reader: Peter Babjak
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽANDOVSKÝ, Jiří. \textit{Návrh typologie uživatelů vybrané platformy sociálního média}. Online. Master's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2024. Available from: https://theses.cz/id/umxrdw/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaMaster programme:
Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Maria Babenkova -
Hierarchical cluster analysis of categorical data
Zdeněk Šulc -
Bio-Inspired Prototype-Based Models and Applied Gompertzian Dynamics in Cluster Analysis
Lukáš Pastorek -
Factor Analysis of the Live stream shopping in China
Yan Zhang -
Factor analysis of multi-relational data.
Markéta TRNEČKOVÁ