Využití metodiky ITIL pro zlepšení úrovně IT služeb – Ing. Jan Vik
Ing. Jan Vik
Master's thesis
Využití metodiky ITIL pro zlepšení úrovně IT služeb
Using the ITIL framework to improve the level of IT services
Abstract:
Naprostá většina společností dnes, bez ohledu na odvětví, ve kterém působí, pro podporu svého fungování využívá IT služby. Ty významným způsobem podporují rychlost komunikace, dostupnosti informací a povědomí potenciálních zákazníků o nabízených produktech nebo službách. Dnes očekávaná, víceméně neomezená dostupnost a vysoká kvalita těchto služeb, je mnohdy klíčovým faktorem, rozhodujícím o obchodním …moreAbstract:
The majority of companies, regardless of the industry in which they operate, use IT services to support their operations. They significantly increase the speed of communication, the availability of information and the awareness of potential customers about the products or services they offer. More or less unlimited accessibility and high quality, which is expected today, is often a key factor determining …moreKeywords
IT service management
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 11. 2018
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM5665
Thesis defence
- Date of defence: 9. 1. 2019
- Supervisor: Ing. Pavel Čech, Ph.D.
- Reader: Ing. Karel Mls, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VIK, Jan. \textit{Využití metodiky ITIL pro zlepšení úrovně IT služeb}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/un55wh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 1. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementMaster programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
Mykhailo Mykytynets -
Implementation and Delivery of Integrated IT Service Management solution using ServiceNow platform
Aleksandr Kadesnikov -
Řízení IT služeb – IT Service Management ve společnosti XY podle knihovny ITIL
Richard Dzurko -
Optimizing Organizational IT Service Management through the Implementation of ITIL Framework
Sadman Amir -
The Possibilities of COBIT and ITIL Frameworks Combination in IT Service Management
Egor Shinkariuk -
IT asset management: Zlepšení procesů a reportingu interní IT služby
Jakub Soós -
Transformace procesů IT Service Managementu podle ITIL
Jan Vymětal -
Využití nástrojů ADOit a ADONIS při optimalizaci infrastruktury IT a správy IT služeb
Roman Šabart
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights