Balady z moravských Kopanic ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ – Mgr. Barbora Tomanová
Mgr. Barbora Tomanová
Bakalářská práce
Balady z moravských Kopanic ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Teaching Ballads from Moravian Kopanice in Music Education of the Lower Secondary Stage of Elementary Schools
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na lidové balady z moravských Kopanic a jejich využití ve výuce hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretická část práce informuje o historii a kultuře dané oblasti a charakterizuje lidové balady. Praktická část práce obsahuje návrhy vyučovacích hodin, jež jsou inspirovány konkrétními baladami z moravských Kopanic. Uvedené návrhy respektují činnostní pojetí hudební výchovy …víceAbstract:
The bachelor thesis concentrates on folk ballads from Moravian Kopanice and their application in music education of the lower secondary stage of elementary schools. The theoretical part of the work informs about the history and culture of the region and gives characteristics of folk ballads. The practical part of the work contains lesson plans inspired by respective ballads from Moravian Kopanice. …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/imt7k/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2022
- Vedoucí: prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D.
- Oponent: prof. Michal Košut, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER -
Hudební výchova ve Svobodném státě Sasko a v České republice. Popis a porovnání koncepcí hudební výchovy Leo Kestenbergra a Vladimíra Helferta s dnešní koncepcí výuky v obou zemích. Srovnání současných učebních plánů pro výuku hudební výchovy obou zemí na prvním stupni základních škol.
Gabriela WINGENDER -
Výuka hudební výchovy na druhém stupni základní školy v České republice a v Německu
Anna Prchalová -
Vliv postojů studentů vybrané střední školy k výuce hudební výchovy na jejich hudební znalosti
Tereza Nesvatbová -
Multimediální výuka hudební výchovy
Ondřej Musil -
Využití prvků hudebně pohybové výchovy v rámci poslechových činností v hodinách hudební výchovy na gymnáziích
Hana Havelková -
Aplikace moravského výročního zvykosloví ve výuce hudební výchovy
Marie Sigmundová -
Využití anglického jazyka ve výuce hudební výchovy pro 6. ročník ZŠ a primu víceletých gymnázií
Lucie Pisařovicová