Die Nutzung der Dramapädagogik in den Deutschunterrichtstunden für erste Stufe des achtjährigen Gymnasiums – Mgr. Tereza Dostálová
Mgr. Tereza Dostálová
Bakalářská práce
Die Nutzung der Dramapädagogik in den Deutschunterrichtstunden für erste Stufe des achtjährigen Gymnasiums
The use of drama pedagogy in German lessons for first level of the eight-year Gymnasium
Abstract:
This bachelor thesis The use of drama pedagogy in German lessons for first level of the eight-year Gymnasium deals with drama in education and its ways of use in German lessons. The theoretical part deals with the term drama in education, its methods and various applications in different educational institutions, its role in German lessons. The practical part is focused on beginners of A1 level of …víceAbstract:
Bakalářská práce Die Nutzung der Dramapädagogik in den Deutschunterrichtstunden für erste Stufe des achtjährigen Gymnasiums se zabývá dramatickou výchovou jako možností využití v hodinách německého jazyka. Teoretická část se zabývá pojmem dramatická výchova, jejími metodami a variantami zapojení v různých školních institucích, rolí dramatické výchovy v hodinách německého jazyka. Praktická část je určena …víceKlíčová slova
Dramatická výchova metody dramatické výchovy zapojení do výuky využití v hodinách německého jazyka přínosy rozvíjení kompetencí souvislost s učebnicí jazyková úroveň A1 pro gymnázium dramatické aktivity Drama in education methods of drama in education application in class use in German lessons benefits development of competence connection with the textbook A1 level of English for secondary grammar schools drama activities
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v30jd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2018
- Vedoucí: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DOSTÁLOVÁ, Tereza. \textit{Die Nutzung der Dramapädagogik in den Deutschunterrichtstunden für erste Stufe des achtjährigen Gymnasiums}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/unr0nj/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Using mobile applications in autonomous English language learning for adult learners at the A1 – B1 level of proficiency.
Valeriya Semikova -
Life and Institutions of English Speaking Countries in Textbooks for Secondary School
Michaela Šafářová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
An analysis of the Culture-Related Content English Textbooks for Lower Secondary Schools
Barbora Grösslová -
Subject Content in Coursebooks of English for Lower Secondary Schools
Eva Tomášová -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding -
Drama Techniques in the Classroom
Stránská Stránská -
Drama in Learning English as a Foreign Language
Lucie Moravčíková