Lokalizační strategie maloobchodních potravinových řetězců v Brně – Bc. Jan Panovský
Bc. Jan Panovský
Bachelor's thesis
Lokalizační strategie maloobchodních potravinových řetězců v Brně
Localization strategy of food retail chains in Brno
Abstract:
Bakalářská práce se zaobírá analýzou lokalizačních strategií maloobchodních potravinových řetězců na území Brna. První část výzkumu se s využitím vzorců prostorové analýzy věnuje distribuci prodejen v prostoru. Tato část je následně srovnána s daty dostupnými za Prahu. Druhá část výzkumu je zaměřena na vzdálenost prodejen od zastávek MHD. Součástí bakalářské práce je i stručné nastínění rozvoje maloobchodu …moreAbstract:
This thesis is concerned with analysis of localization strategies of food retail chains within Brno. The first part of the research, with use of spatial analysis tools, applies to spatial distribution of stores. Data from the first part are later compared with data that are available from Prague. The second part of the research is focused on the distance between stores and urban transport stops. One …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dcvwa/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Tonev, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PANOVSKÝ, Jan. \textit{Lokalizační strategie maloobchodních potravinových řetězců v Brně}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/upemat/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Regional Development and Tourism / Regional Development and Tourism
Theses on a related topic
-
Věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě
Nadiya SYMOVONYK -
Analýza a návrh aplikace pro maloobchod
Hong Hoa Nguyen Thi -
Marketingový mix prodejny Alter Ego
Karolína Schőnviská -
E-shop jako další prodejní kanál maloobchodní kamenné prodejny firmy Móda Lena
René Nešetřil -
Marketingový mix vybrané prodejny
Natálie Švihálková -
Marketingový mix vybrané prodejny
Horká Horká -
Marketingový mix maloobchodní prodejny
Kristýna Charvátová -
E-shop prodejny chovatelských potřeb
Karin Glacová