Bc. Žaneta Marszalková

Master's thesis

Význam marketingu v pojišťovnictví

Importance of Marketing in the Insurance Business
Abstract:
Předmětem diplomové práce je poukázat na význam marketingu v pojišťovnictví. Účelnost této koncepce zachycují jednotlivé kapitoly teoretické části. V praktické části je proveden marketingový výzkum dvou vybraných pojišťoven a následně zkoumání příčin jejich rozdílného vývoje.
Abstract:
The aim of this thesis is to point out the importance of marketing in the insurance system. The suitability of this concept is described in the particular chapters of the theoretical part. In the practical part the marketing survey of two selected insurance companies is carried out and subsequently the reasons of their different development are examined.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Alois Rous, CSc.
  • Reader: Ing. Ivana Bohatcová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS