Výtvarný projev jako způsob překonávání bariér u dětí s poruchou chování a emocí – Bc. Sára Slezáková
Bc. Sára Slezáková
Bachelor's thesis
Výtvarný projev jako způsob překonávání bariér u dětí s poruchou chování a emocí
Art expression as a way of overcoming barriers in children with behavioural and emotional disorders
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje výtvarnému projevu v etopedické praxi. Je rozdělena na tři hlavní části, dvě teoretické a jednu praktickou. V teoretické části nejprve rozebírám vývojovou charakteristiku dětí v obdobích povinné školní docházky, jak může být tento jejich vývoj a výchova ohrožena a charakterizuji zde poruchy chování a emocí. Dále se zabývám již samotnými druhy výtvarného projevu v praxi, jejich …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with artistic expression in etopedic practice. It is divided into three main parts, two theoretical and one practical. In the theoretical part I first analyze the developmental characteristics of children in the period of compulsory school attendance, how their development and upbringing can be endangered and I characterize behavioral and emotional disorders. Furthermore, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wjqvn/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLEZÁKOVÁ, Sára. \textit{Výtvarný projev jako způsob překonávání bariér u dětí s poruchou chování a emocí}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/upzg43/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
The emotional awareness and adaptive regulation of emotions as key factors in the etiology and course of eating disorders
Terézia Knejzlíková -
Jak pandemie ovlivnila život v rodinách s dítětem s poruchou autistického spektra
Karolína Hanzlíková -
Kritické srovnání přístupů používaných při práci s dětmi s poruchou autistického spektra
Andrea Kochová -
Práce s žáky s poruchou autistického spektra v alternativních školách
Kristýna Ševčíková -
Asistenti pedagoga pracující s dětmi s poruchou autistického spektra v mateřských školách
Jitka Svobodová -
Socializace dítěte s poruchou chování na podkladě deprivačního syndromu a s ADHD v průběhu povinné školní docházky
Ivana Melichárková -
Postoj sociálních pracovníků a muzikoterapeutů k muzikoterapii s dětmi s poruchou autistického spektra
Nina Matoušková -
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
Lucie Hájková