Využití poetoterapeutických technik u dětí s ADHD – Iveta BARÁKOVÁ
Iveta BARÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Využití poetoterapeutických technik u dětí s ADHD
Application of poetry-therapeutical techniques on children with ADHD
Abstract:
Práce si klade za cíl zjistit, zda jsou poetoterapeutické techniky využitelné v rámci práce s dětmi s ADHD. Teoretická část se zabývá syndromem ADHD a možnostmi intervence v rámci expresivních terapií, zejména poetoterapie. Praktická část pojednává o konkrétních poetoterapeutických technikách využitelných při práci s dětmi s ADHD.Abstract:
Goal of this work is to find out, whether poetry-therapeutical techniques are usable in framework of work with children with ADHD. Theoretical part is about ADHD syndrom and possibilities of intervention in framework of expressive therapy, most of all poetry-therapy. Practical part is about specific poetry-therapeutical techniques, that can be used to work with children with ADHD.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2013
Accessible from:: 14. 6. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Pavel Svoboda, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BARÁKOVÁ, Iveta. Využití poetoterapeutických technik u dětí s ADHD. Olomouc, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.6.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 14. 6. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Needs Pedagogy / Special Education
Theses on a related topic
-
Možnosti využití poetoterapie u mentálně postižených dětí
Tereza TOMKOVÁ -
Možnosti využití poetoterapie v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Marie Hubáčková -
Možnosti poetoterapeutické intervence u dětí s mentálním postižením na základní škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Marcela ĎURĎOVÁ -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights