Martina KUKULOVÁ
Bachelor's thesis
Shadery v GLSL
Shaders in GL SL
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá shadery napsanými v OpenGL Shading Language (GLSL). Práce se podrobně zaměří na popis integrace GLSL objektů v rámci OpenGL a zapojení shaderů v různých fázích zobrazovacího procesu (především vertex a fragment). Součástí bude také návrh a implementace shaderů realizujících různé typy transformací, vizuální efekty nad texturami, dynamické textury apod. Vytvořené shadery budou …moreAbstract:
The thesis deals with shaders in the OpenGL Shading Language (GLSL). It is focused on an integration of GLSL objects with an OpenGL context and shaders linkage in different phases of its rendering proccess (especially vertex and fragment). Next part of this work includes shader design and implementations for different types of transformations, dynamics texture effects and others. All the shaders are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2017
Thesis defence
- Supervisor: RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KUKULOVÁ, Martina. Shadery v GLSL. Olomouc, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Computer Science / Computer Science
Theses on a related topic
-
Shader pro vykreslení obilného pole
Jan Čejka -
Editor pro GLSL
Petr Buček
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights