Fundamentální analýza akcie The Coca-Cola Company – Lukáš Masák
Lukáš Masák
Bachelor's thesis
Fundamentální analýza akcie The Coca-Cola Company
Fundamental analysis of The Coca-Cola Company stock
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fundamentální analýzou akcie The Coca-Cola Company. Cílem práce je stanovení vnitřní hodnoty této akcie a vyslovení investičního doporučení. Fundamentální analýza probíhá na globální, odvětvové a firemní úrovni přístupem top-down. Globální analýza se soustředí na makroekonomické veličiny ovlivňující akciové trhy a valuační ukazatele. Odvětvová analýza blíže zkoumá specifika …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with fundamental analysis of The Coca-Cola Company stock. The main goal is to assess an intrinsic value of this stock and to express an investment recommendation. Fundamental analysis is performed on global, industry and company level using top-down approach. Global analysis is focused on macroeconomic factors affecting stock market and valuation measures. Industry analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84049
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: Petr Musílek
- Reader: Vladislav Vacek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84049
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Finance a účetnictví / Bankovnictví a pojišťovnictví
Theses on a related topic
-
Komparace úspěšnosti aplikace poměrových metod fundamentální analýzy a dividendově diskontních modelů na vybraném vzorku akcií
David Kučírek -
Fundamentální analýza vybraných společností z bankovního sektoru
Daniel Hruška -
Fundamentální analýza akcie The Coca-Cola Company
Martin Škurek -
Fundamentální analýza akciových společností Coca Cola a Pepsi
Jaroslav Šnajdar -
Consumer Loyalty and Brand image as keys to enduring the Covid 19 crisis – The case of Coca Cola.
Karel Kučerovský -
Ohodnocení akcie společnosti Coca Cola
Tomáš Hazucha -
Fundamentální analýza akcie Coca-cola
Zdeněk Bláha -
Marketing Strategy of Coca-Cola
Nadezhda Kolesnik