Postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodě – Martin HOLAN
Martin HOLAN
Bachelor's thesis
Postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodě
Consumers' attitudes to new technologies in retail
Abstract:
Hlavní náplní této práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodech. Práce zkoumá postoj zákazníků ke konkrétním technologiím, jako je například samoobslužná pokladna, inteligentní nákupní vozík, cashback, bezkontaktní placení, 3D zobrazování zboží a další. Kromě toho zjišťuje i postoj k novým technologiím obecně. Zkoumá, zda zákazníci nové technologie používají, kde se s nimi …moreAbstract:
The objective of this research is find out the attitude of customers to new technologies in retail. The results show for example the attitude to contactless payment, self-service checkout, smart shopping cart, cashback or 3D presentation of goods. It also describes the attitude to new technologies in general. It describes what barriers and motivations to use this technology are. The objective of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 9. 2019
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLAN, Martin. \textit{Postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodě}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/us8gv9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLAN, Martin. Postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodě. Č. Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Technologie 4.0. v maloobchodě
Timur Abenov -
Moderní technologie v maloobchodě
Michaela Frühaufová -
Nákupní technologie ve vybraných maloobchodních jednotkách
Natálie Slavíčková -
Nové technologie v obchodě
Marina YUMATOVA -
Prodej strojů technologie strip-till v České republice
Kristýna Stecovičová -
Vliv internetu věcí na maloobchod
Ondřej Langer -
Vybrané moderní technologie a jejich využití v maloobchodě
Klára RASOCHOVÁ -
Orchestration tool for the modular computing subsystem of the ANALYZA platform
Richard Kyčerka
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights