Náměty pro výuku fyziky v zahraničních didaktických časopisech - angličtina – Bc. Marie Mikulcová
Bc. Marie Mikulcová
Master's thesis
Náměty pro výuku fyziky v zahraničních didaktických časopisech - angličtina
Ideas for teaching physics in foreign didactic journals - English
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na časopisy pro učitele fyziky jako sbírky zajímavých nápadů pro hodiny fyziky na druhém stupni základní školy (věk žáků 11-15 let). Přehled dostupných cizojazyčných i českých časopisů pak doplňují vzorové náměty na hodiny fyziky. Doufáme, že přehled bude pro učitele vodítkem, aby byli schopni připravit zajímavé a efektivní hodiny.Abstract:
The diploma thesis focuses on physics teacher journals as collections of interesting ideas for physics lessons at the lower secondary school (age of pupils 11-15 years). The review of available foreign and Czech journals is complemented by sample ideas for physics lessons. We hope that the overview will be a guide for teachers to be able to prepare interesting and effective lessons.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u31qm/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2023
- Supervisor: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Physics / Lower Secondary School Teacher Training in Physics
Theses on a related topic
-
The Use of CLIL in Teaching First Aid at the Lower-Secondary School
Eva Dvořáková -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
The consistency of teachers' pronunciation in the lower secondary school
David KAŇKOVSKÝ -
The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum
Nela ALTMAN -
Metoda Peer Instruction ve středoškolské výuce
Marie Múčková