Brand equity jako důležitý faktor v bankovnictví – Kseniia Malysheva
Kseniia Malysheva
Bachelor's thesis
Brand equity jako důležitý faktor v bankovnictví
Brand equity as an important factor in banking
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá brandingem v oblasti bankovnictví. Zaměřuje se především na vztah hodnoty brandů bank a marketingových nákladů vynaložených těmito bankami s cílem potvrdit nebo vyvrátit hypotézu o jejich závislosti. Dále se zabývá vlivem hodnoty brandu na tržní kapitalizaci společnosti. Úvodní teoretická část definuje pojem brand, jeho roli a výhody jak pro výrobce, tak i pro spotřebitele …moreAbstract:
This thesis deals with branding in banking. It focuses primarily on the relationship between the value of the brands of banks and marketing costs incurred by these banks in order to confirm or refute the hypothesis of their addiction. It also deals with the influence of the value of brands in the market capitalization of the company. The theoretical part defines brand, its role and benefits for both …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/57965
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2015
- Supervisor: Tomáš Křížek
- Reader: Petr Teplý
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/57965
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Finance a účetnictví / Finance
Theses on a related topic
-
Economic Analysis of Banking Sector in Nepal
Chhabi Lal Kandel