Gamifikace jakožto participativní nástroj rozvoje smart cities – Dalibor REITER
Dalibor REITER
Bachelor's thesis
Gamifikace jakožto participativní nástroj rozvoje smart cities
Gamification as a participatory tool for the development of smart cities
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení možnosti využití městského modelu Moravské Ostravy a Přívozu ve hře Cities: Skylines jako jeden z nástrojů participativního plánovaní. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. První část pojednává o konceptu gamifikace a představuje základní informace o tomto konceptu. Dále jsou popsány základní prvky gamifikace. V práci je také popsáno využití gamifikace v participativním …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate the possibility of using the urban model of Moravská Ostrava and Přívoz in the game Cities: Skylines as one of the tools for participatory planning. The theoretical part of the thesis is divided into three parts. The first part discusses the concept of gamification and presents basic information about this concept. Then the basic elements of gamification are described …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2022
- Supervisor: Mgr. Alexandr Nováček, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
REITER, Dalibor. Gamifikace jakožto participativní nástroj rozvoje smart cities. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Geography / Economical Geography and Regional Development
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.