Srovnání nahrávek Goldbergových variací v podání Glenna Goulda Glenn Gould jako interpret Goldbergových variací, srovnání nahrávek z let 1955 a 1981 – Kristýna Znamenáčková
Kristýna Znamenáčková
Bachelor's thesis
Srovnání nahrávek Goldbergových variací v podání Glenna Goulda Glenn Gould jako interpret Goldbergových variací, srovnání nahrávek z let 1955 a 1981
Glenn Gould as the interpret of Goldberg Variations, comparison of the recordings from years 1955 and 1981
Anotácia:
Tato bakalářská práce se věnuje dvěma nahrávkám Goldbergových variací,které za svoji interpretační kariéru nahrál kanadský klavírista Glenn Gould. Tytonahrávky srovnává a na základě srovnání vyvozuje závěry nejen o rozdílech mezinimi, ale i o směřování a tvůrčím vývoji interpreta v průběhu dvaceti šesti let kariéry.Abstract:
This bachelor thesis deals with two recordings of The Goldberg Variations,which were both made by Glenn Gould, the canadian pianist. These recordings arebeing compared and the differences between them are percieved not only itselves,but also as a prove of the evolution and aiming of the interpret's pianistic style duringhis twentysixyearlong career.Kľúčové slová
srovnávací analýzyKľúčové slová
1955Kľúčové slová
1981Kľúčové slová
hudební interpretiObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2015
- Vedúci: František MALÝ
- Oponent: Boris KRAJNÝ
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 7. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBachelor programme / odbor:
Hudební umění / Klavír
Práce na příbuzné téma
-
Johann Sebastian Bach Braniborský koncert č. 2 F dur BWV 1047
Alžběta Hlavicová -
Johann Sebastian Bach: Preludium a fuga a moll BWV 543
Daniela Hřebíčková -
Johann Sebastian Bach - Janovy pašije, hudebně - teologický rozbor
Matyáš Keller -
Johann Sebastian Bach: Janovy pašije
Markéta Ottová -
Johann Sebastian Bach sonáty a partity pro sólové housle BWV 1 001 - 1006
Vít Chudý -
Johann Sebastian Bach. Kantáty s obligátním violoncellem
Petr Mašlaň -
Vizualizace hudby v animovaném filmu
Kaoru Ishida -
Johann Christian Bach – Klavírní koncerty Op. 7
Samuel Mihálik