Teaching English in Technical Fields: Students' Perceptions and Preferences – Bc. Adam Veselý
Bc. Adam Veselý
Bakalářská práce
Teaching English in Technical Fields: Students' Perceptions and Preferences
Teaching English in Technical Fields: Students' Perceptions and Preferences
Anotace:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výuku angličtiny studentů technických oborů. Cílem práce je zjistit, jak studenti technických oborů vnímají výuku angličtiny a jaké mají ohledně výuky angličtiny preference. Konkrétně tato práce zkoumá, kterému ze dvou modelů pro výuku angličtiny, angličtina jako rodný jazyk a angličtina jako lingua franca, dávají studenti technických oborů přednost. Model angličtiny …víceAbstract:
This paper focuses on the perceptions and preferences students of technical fields have regarding English language teaching. Central to the paper are two models which can be applied in English language teaching. The two models are English as a native language and English as a lingua franca. While the former has been the preferred model thus far, the latter has recently started to gain attention as …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/arg84/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Jana Hallová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk a literatura / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová