Etické aspekty marketingové komunikace se zřetelem na pojetí lidského těla v reklamách - problematika Body Image – Bc. Zbyněk Linhart
Bc. Zbyněk Linhart
Bachelor's thesis
Etické aspekty marketingové komunikace se zřetelem na pojetí lidského těla v reklamách - problematika Body Image
Ethic aspects of marketing communication intent on conception of human body in advertisements - problems of Body Image
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá etickými aspekty marketingové komunikace se zřetelem na pojetí lidského těla v reklamách (problematikou Body Image). Snaží se objasnit, jak vnímá vyobrazení lidského těla v reklamě široká veřejnost a je-li veřejnost takovouto reklamou ovlivnitelná či nikoliv. Bakalářská práce se dále zabývá pojmy jako je reklama, etika v reklamě a jak reklama působí na veřejnost. V praktické …moreAbstract:
This thesis deals with the Ethic aspects of marketing communation intent on conception of human body in advertisements(problems of Body Image). It tries to explain how public perceive imagination of human body in advertisement and i fis public suggestibile by this advertisement or not. The thesis also deals with notions such as advertisement, ethic and overall behaviour of advertisemet to public. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pb6ky/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Ondřej Pešek
- Reader: PhDr. Luděk Vajner
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LINHART, Zbyněk. \textit{Etické aspekty marketingové komunikace se zřetelem na pojetí lidského těla v reklamách - problematika Body Image}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/uwe16b/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Petra Limberská -
Vývoj nástrojů audiovizuální reklamy
Jakub Kureš -
Vývoj nástrojů audiovizuální reklamy
Ilona Erina -
Vývoj nástrojů audiovizuální reklamy
Lucie Kratochvílová -
Analýza reklamy
Iveta Měchurová -
Dopady regulace reklamy
Zuzana Třebická -
Sexism in the American and Czech Media
Alena Veselá