Jan Gleza

Master's thesis

Cloud computing v herním průmyslu

Cloud Computing in Gaming Industry
Abstract:
Tato práce analyzuje současný stav distribuce software v herním průmyslu a jeho největší výzvy. Zároveň nabízí pohled na zcela jiný přístup k distribuci software a sice skrze Cloud Gaming. V praktické části jsou vyzkoušena existující řešení a je proveden rozbor funkcionality. Praktická část obsahuje i experiment stavby vlastního řešení pomocí existujících nástrojů a následnou diskuzi výsledku.
Abstract:
This thesis analyzes current status of software distribution in gaming industry and its biggest challenges. Thesis also includes insight in completely different approach to the software distribution -- Cloud Gaming. In practical part are thoroughly tested existing solutions and done functionality analysis. Practical part also includes experiment which regards to building own platform using currently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2012
  • Supervisor: Petr Koubský
  • Reader: Michal Jakl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31678