Product placement jako nová forma komerční komunikace – Bc. Michaela Brožová
Bc. Michaela Brožová
Master's thesis
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Product placement as the new form of a commercial communication
Abstract:
Práce se bude zabývat jednou z forem marketingového sdělení – product placementem. Využití product placementu jako nosiče propagace výrobku nebo služby v masmédiích je jedna z poměrně nových možností marketingové komunikace výrobce směrem ke spotřebiteli. V teoreticko-metodologické části práce bude nastíněna problematika product placementu, jeho vymezení, typy, možnosti využití ve spotřebním průmyslu …moreAbstract:
The diploma thesis deals with one form of the marketing message – product placement. The use of product placement to promote products or services in the mass media is a relatively new marketing communication technique, which enable producers to target consumers. The theoretical-methodological part of the thesis discusses product placement, its meaning, types, its use in consumer industry and advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/r25lh/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Slavomír Paravičiny
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Product placement v rapové tvorbě československé hudební scény
Helena Ohřálová -
Logo v marketingové komunikaci elektronického průmyslu
Valeriya Andreeva -
Logo a slogan v marketingové komunikaci automobilového průmyslu
Jan Kvapil -
Logo a slogan v komunikaci realitních společností
Věra Urbanová -
Značka a pět rozměrů osobnosti: Logo produktu jako důmyslný nástroj sebevyjádření či masivní štít před okolním světem?
Nikola Ježková -
Logo a vizuální identita pro školní zařízení
Pavla Veverková -
Realizace úlohy regulace teploty pomocí PLC Siemens LOGO!
Vojtěch Brotánek -
Inovace výrobní linky pomocí PLC systému LOGO!
Michal Tuček