Andrea Slížová
Master's thesis
Analýza nákupního chování Generace Y
Shopping Behaviour Analysis of Millennials
Abstract:
Práca sa zaoberá správaním slovenskej Generácie Y - ľuďmi narodenými medzi rokmi 1980 - 2000. Význam tohto segmentu pre výrobné a predajné spoločnosti rastie, pretože narastá jeho kúpna sila a spotrebné výdaje. Cieľom práce je vymedzenie špecifík nákupné správanie Generácie Y v oblasti nepotravín v rámci Slovenskej republiky. Hlavným zdrojom dát bolo dotazníkové šetrenie. Na základe vykonanej analýzy …moreAbstract:
The importance of this segment of the manufacturing and sales companies is growing because of the increasing purchasing power and consumer spending. The aim of the thesis is to determine the specifics of the purchasing behavior of Generation Y in nonfood products in the Slovak Republic. The main source of data was a questionnaire survey. On the basis of the analysis have been proposed recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2015
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/107174
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2015
- Supervisor: Petra Krbová
- Reader: Martina Gecíková
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaMaster programme / field:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Multiple decision making in practice
Anastasia Pustovetova -
Komplexný nákupný rozhodovací proces na trhu počítačových hier
Kamila Marková -
Analýza nákupného rozhodovacieho procesu na trhu dekoratívnej kozmetiky
Tatiana Poláková