Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram – Adéla Holcová
Adéla Holcová
Bachelor's thesis
Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram
Visual attention and purchase intention of consumers in connection with cafe profiles on Instagram
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje vizuální pozornosti a nákupnímu záměru spotřebi-telů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram. Vizuální po-zornost a nákupní záměr zkoumá se zaměřením na fotografie s lidmi a s produkty. Pro výzkum zaměřený na vizuální pozornost bylo využito eye-trackingového zařízení a 9 instagramových profilů kaváren z Jindřichova Hrad-ce a Tábora. Nákupní záměr byl …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the visual attention and purchase intention of consumers in connection with cafe profiles on Instagram. It examines visual attention and purchase intention with focus on photographs of people and photographs of products. An eye-tracking device and 9 instagram profiles of cafés from Jindřichův Hradec and Tábor were used for research focused on visual attention. The purchase …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87655
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2022
- Supervisor: Lucie Sára Závodná
- Reader: Anton Shavshukov
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLCOVÁ, Adéla. \textit{Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/v16sw5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87655
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Management
Theses on a related topic
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social Media Marketing
Nia Todua -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Social Media Marketing
Anemilia Sobalvarro -
Social Media Marketing
Truc Pham Thanh -
The impact of social media marketing on brand loyalty
Nirmmal Thekkummalayil Kunjumon -
Social Media Marketing
Md Zakaria Chowdhury Risart -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova