Bc. Lucie Kaválková

Master's thesis

Reklamní předměty z pohledu psychologie

Promotional items from the perspective of psychology
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou reklamních předmětů ve vztahu k psychologickým aspektům. Teoretická část představuje prostředí reklamních předmětů z pohledu podpory prodeje, psychologie v marketingové komunikaci, psychologické aspekty nákupního chování a vztahový marketing. Praktická část zkoumá ověření efektivity reklamních předmětů v marketingu použitím dvou výzkumných metod, a to individuálních …more
Abstract:
This Diploma Thesis handles the issue of promotional items in relation to psychological aspects. Theoretical part presents environment around promotional items from the perspective of sales promotion, psychology in marketing communication, consumer behavior psychological aspects and relationship marketing. Practical part observes verification of effectiveness promotional items in marketing communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
  • Reader: M.Sc. Mirela Moldoveanu, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní