Teaching and Learning English Vocabulary – Bc. Šárka Červinková
Bc. Šárka Červinková
Master's thesis
Teaching and Learning English Vocabulary
Teaching and Learning English Vocabulary
Abstract:
The diploma thesis is devoted to teaching and learning English vocabulary. At first, the theoretical part explains the acquisition and learning vocabulary. Then it describes vocabulary from the linguistic and didactic point view and emphasizes its essential parts to be included when teaching and learning vocabulary. Moreover, the thesis deals with factors which influence the selection of vocabulary …moreAbstract:
Diplomová práce je věnována problematice výuce a učení se anglické slovní zásoby. Teoretická část nejprve vysvětluje osvojování a učení se anglického jazyka. Dále pak popisuje slovní zásobu z pohledu lingvistiky a didaktiky a zdůrazňuje hlavní složky, které by měly být zahrnuty v procesu výuky a učení se slovní zásoby. Dále se práce zabývá faktory, které ovlivňují výběr slovní zásoby a výukové metody …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2013
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Červinková, Šárka. Teaching and Learning English Vocabulary. Pardubice, 2013. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Strategie učení se slovní zásoby mezi hráči MMORPG
Jakub SMRČKA -
Získávání slovní zásoby - učení se slov izolovaně a ve větších celcích
Pavel NIMMRICHTER -
Autoregulace učení se slovíček v kontextu angličtiny jako cizího jazyka
Tereza Horáková -
Vliv interaktivní tabule ve výuce AJ na osvojování slovní zásoby na 1. stupni ZŠ
Markéta KABOURKOVÁ -
Didaktické materiály pro rozvoj slovní zásoby žáků s OMJ v oblasti adverbií
Kristýna Zuzaňáková -
Didaktické materiály pro rozvoj slovní zásoby žáků s OMJ v oblasti adjektiv
Kristýna Zuzaňáková -
Vliv způsobu prezentace na zapamatování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka
Petra Bérová