Vliv vybraných ukazatelů podnikatelského prostředí na úspěch podniku – Bc. Petra Bílková
Bc. Petra Bílková
Master's thesis
Vliv vybraných ukazatelů podnikatelského prostředí na úspěch podniku
Influence of selected indicators of the business environment for corporate success
Abstract:
Cílem předkládané diplomové práce je analyzovat podnikatelské prostředí a vyhodnotit efektivitu zákaznických strategií podniku, konkrétně ubytovacího zařízení. K tomuto účelu je nezbytné navrhnout kroky, které povedou k získání konkurenční výhody a nového zákaznického segmentu, jež by vedl k rozvoji analyzovaného hotelu. V souvislosti s aktuálním stavem a sledovaným několikaletým obdobím je zároveň …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyze the business environment and assess the effectiveness of customer enterprise strategy, concretely accommodation. To this end it is necessary to propose steps that will lead to gain competitive advantage and new customer segments, which would lead to the development of the analyzed included. In connection with the current state and the reference period of several …moreKeywords
Analýza Porter STEEP analýza podnik podnikatelské prostředí makroekonomické ukazatele cestovní ruch hotel strategický management zákazník marketing služeb. Porter analysis STEEP analysis company enterprise business environment macroeconomic indicators tourism strategic management customer marketing services.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/c6h25/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2015
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: Ing. Eva Matoušková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Vliv digitalizace na marketing firmy poskytující služby
Bohdana Semiusova -
Business intelligence models for capturing and analysis of enterprise marketing data
Dita Přikrylová -
Development of the business plan for a new enterprise in small business
Elmira Ikhsanova -
An assessment of strategic management practices used in a small Ghanaian owned business enterprise
Henry Larrious-Lartey -
Talent Management recommendations for SME based on Large Enterprise analysis
Jakub Hlubucek -
Financial analysis of an enterprise and the ways of its improvement
Ayan Askarov -
Strategic and Financial Analysis and Valuation of the Enterprise
Nikola Wimmerová -
An Analysis of the Influence of the Macroeconomic Environment on Managerial Decision-Making in Practice
Jakub Tejkl