Úroveň komunikační schopnosti u žáků s Aspergerovým syndromem na 1. stupni základní školy – Bc. et Bc. Lucie Slouková
Bc. et Bc. Lucie Slouková
Diplomová práce
Úroveň komunikační schopnosti u žáků s Aspergerovým syndromem na 1. stupni základní školy
The level of communication skills by children with Asperger Syndrome at the 1st grade of elementary school
Anotace:
Diplomová práce se zabývá analýzou komunikační úrovně žáků s Aspergerovým syndromem, kteří jsou integrovaní na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení legislativního rámce vzdělávání, základního vzdělávání a s ním spojených poradenských služeb. Nechybí také vymezení pojmů …víceAbstract:
The diploma thesis analyzes the level of communication of the students with Asperger syndrome who are integrated into the first grade of the grammar school. The paper is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter defines the legal framework of education, basic education and related consulting services. Also communication …víceKlíčová slova
Poruchy autistického spektra Aspergerův syndrom základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program integrace inkluze poradenské služby etiologie diagnostika TEACCH program komunikace narušená komunikační schopnost logopedická intervence kvalitativní výzkum rozhovor pozorování kazuistika Autism spectrum disorders Asperger's syndrome primary education the Framework Educational Programme for Elementary Education integration inclusion counselling etiology diagnostics TEACCH programme communication communication disorder logopedic intervention qualitative research conversation observation case interpretation
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sz9pn/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 5. 2016
- Vedoucí: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Vliv práce ve snoezelenu na schopnost seberegulace u dětí s Aspergerovým syndromem
Dagmar Jurišová -
Předškolní vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Pavlína Charvátová -
Strategie vyučovacího procesu u žáků s poruchami autistického spektra v základní škole speciální
Veronika Hrabčíková -
Vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na 1. stupni Základní školy
Lenka Drábková -
Zkušenosti s integrací dětí s poruchami autistického spektra v předškolním věku
Petra Svobodová -
Předškolní vzdělávání jedinců s poruchami autistického spektra
Božena Formanová -
Pomůcky pro vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra
Julie MALÍKOVÁ -
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra: Tvorba, implementace a evaluace programu
David Havelka