Výtvarné činnosti u žáků na praktické škole dvouleté – Bc. Dana Vybíhalová
Bc. Dana Vybíhalová
Master's thesis
Výtvarné činnosti u žáků na praktické škole dvouleté
Art activities for pupils in the practical school
Abstract:
Diplomová práce charakterizuje základní terminologii v oblasti mentálního, kombinovaného, smyslového a vybraného postižení. Dále se zaměřujeme na kvalitu života jedince s kombinovaným postižením. Na jeho rodinné prostředí, vzdělání, profesní zaměření a využití volného času. V poslední kapitole naší teoretické části se zaměřujeme na obor speciální výtvarná výchova. Vymezujeme pojem speciální výtvarná …moreAbstract:
The thesis describes the basic terminology in the field of mental, combined, sensory and selected disability. It focuses on the individuals with combined disabilities – especially on the quality of life, the family background, education, profession and leisure. In the last chapter of our theoretical part, we focus on a special art education. We define the concept of special art education, characterize …moreKeywords
Výtvarné činnosti kombinované postižení mentální postižení smyslové postižení výtvarné techniky speciální výtvarná výchova dětský výtvarný projev creative activities combined disabilities mental disability sensory disability art techniques special art education children´s creative expression.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z0f6g/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Kamenický
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Arts for Education
Theses on a related topic
-
Analýza výtvarných technik na základě aplikace vzdělávacího obsahu oboru Výtvarná výchova na základní škole speciální
Veronika Jirková -
Výtvarná výchova u žáků s poruchou autistického spektra
Petra Matoušková -
Výtvarná výchova na prvním stupni ZŠ v integrativním pojetí
Markéta Popelková -
Výtvarná výchova s arteterapeutickými prvky jako nástroj socioterapie klientů domova pro seniory
Ivana MERTOVÁ POBUCKÁ -
Výtvarná výchova u žáků s mentálním postižením
Mája Balcarová -
Dětský výtvarný projev a digitální média
Šárka Satrapová -
Dětský výtvarný projev jako nástroj poznání dítěte
Tereza KOLEČKÁŘOVÁ -
Výtvarný projev jako nástroj pedagoga k všestrannému rozvoji dítěte předškolního věku
Kateřina Horáčková