Jaroslav WISURA

Bachelor's thesis

Fotorealistický rendering vodní hladiny

Photorealistic water surface rendering
Abstract:
Tato práce se zabývá fotorealistickým renderingem vodní hladiny. První část je zaměřena na výzkum existujících modelů určených pro generování vln a studiem jejich vlastností. Hlavním cílem práce je implementace jednoho z těchto modelů a vytvoření alternativy v podobě displacement shaderu pro RenderMan kompatibilní renderer. Tento shader bude založen na Perlinově šumu.
Abstract:
This work is focused on photorealistic water surface rendering. First part of the work is focused on research of existing models generating waves and studying its possibilities. The main objective is to implement one of those models and to create the alternative in a way of displacement shader for the RenderMan compliant renderer. The shader is based on Perlin noise function.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 8. 2011
Accessible from:: 12. 8. 2011

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Lobaz

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

WISURA, Jaroslav. Fotorealistický rendering vodní hladiny. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 12. 08. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 12. 8. 2011 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd

University of West Bohemia

Faculty of Applied Sciences

Bachelor programme / field:
Computer Science and Engineering / Information Technologies

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.