Mgr. Marek Suchanek

Master's thesis

The Language of Videogames

The Language of Videogames
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jazykem a frekventovaně užívanou terminologií ve videohrách a videoherním průmyslu samotném. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část představí videoherní průmysl, vymezí rámec videoherního diskurzu, dále teorii lexikologie, terminologie a také problematiku s nimi spjatou. Praktická část se bude věnovat samotné analýze videoherní terminologie …more
Abstract:
This master thesis deals with the language and the most frequently used terminology in videogames and the videogaming industry in general. The thesis is split into two parts: theoretical and practical. The theoretical part introduces the videogaming industry, sets the boundaries of the videogame discourse and delves into the theory of lexicology and terminology. The practical part analyses the videogame …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 8. 2021
  • Supervisor: PhDr. René Kron, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavel Heisig, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě