Protiklady se přitahují. Neoformalistická analýza filmu Škola základ života – Bc. Tomáš Gruntorád
Bc. Tomáš Gruntorád
Bakalářská práce
Protiklady se přitahují. Neoformalistická analýza filmu Škola základ života
Opposites Attract. A Neoformalist Analysis of School is the Foundation of Life
Anotace:
Tato bakalářská práce analyzuje film Škola základ života (1938) Martina Friče z neoformalistické perspektivy. Hlavním cílem práce je vysvětlit přítomnost a funkci dominantního konstrukčního principu díla: (dialektického) spojování protikladů. Dalšími cíli práce je porovnání filmu s jeho kontextuálními rámci, především s konvencemi klasického narativního filmu (v pojetí Davida Bordwella) a režijním …víceAbstract:
This bachelor thesis is a neoformalist analysis of School is the Foundation of Life (1938), directed by Martin Frič. The goal of the study is to explain the presence and functions of film’s formal dominant: (dialectical) joining of opposites. Another objective of study is to make a film’s comparison with classical narration framework (proposed by David Bordwell) and Martin Frič’s directorial style …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wjlfk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Obraz gentlemana v českém hraném filmu v 30. letech
Tomáš Bárta -
Vliv narůstající popularity filmu a filmových hvězd na dobový ideál krásy a každodenní oblékání v Československu na přelomu 30. a 40. let 20. století
Diana Apetauerová -
Zavřete oči. Analýza výtvarné složky filmů reflektujících dobu konce 30. let 20. století
Markéta Šlejmarová -
Film jako umění? Německé příspěvky mezi estetikou a sociologií umění ve 30. letech 20. století.
Teodor SZILÁGYI -
„Vidět barevnej film? To prostě bylo něco senzačního!“ Recepce barevného filmu v brněnských kinematografech ve 30. a 40. letech.
Martina Hejlová -
Překonání prostoru ve filmech Artavazda Pelešjana: za pomoci Sovětské formální školy 20-30 let
Daria Chernyak -
Neoformalistická analýza snímku Birdman (2014): Alternativní provedení srozumitelné narace
Ivo Bednář -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus