Protiklady se přitahují. Neoformalistická analýza filmu Škola základ života – Bc. Tomáš Gruntorád
Bc. Tomáš Gruntorád
Bachelor's thesis
Protiklady se přitahují. Neoformalistická analýza filmu Škola základ života
Opposites Attract. A Neoformalist Analysis of School is the Foundation of Life
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje film Škola základ života (1938) Martina Friče z neoformalistické perspektivy. Hlavním cílem práce je vysvětlit přítomnost a funkci dominantního konstrukčního principu díla: (dialektického) spojování protikladů. Dalšími cíli práce je porovnání filmu s jeho kontextuálními rámci, především s konvencemi klasického narativního filmu (v pojetí Davida Bordwella) a režijním …moreAbstract:
This bachelor thesis is a neoformalist analysis of School is the Foundation of Life (1938), directed by Martin Frič. The goal of the study is to explain the presence and functions of film’s formal dominant: (dialectical) joining of opposites. Another objective of study is to make a film’s comparison with classical narration framework (proposed by David Bordwell) and Martin Frič’s directorial style …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wjlfk/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
Obraz gentlemana v českém hraném filmu v 30. letech
Tomáš Bárta -
Vliv narůstající popularity filmu a filmových hvězd na dobový ideál krásy a každodenní oblékání v Československu na přelomu 30. a 40. let 20. století
Diana Apetauerová -
Zavřete oči. Analýza výtvarné složky filmů reflektujících dobu konce 30. let 20. století
Markéta Šlejmarová -
Film jako umění? Německé příspěvky mezi estetikou a sociologií umění ve 30. letech 20. století.
Teodor SZILÁGYI -
„Vidět barevnej film? To prostě bylo něco senzačního!“ Recepce barevného filmu v brněnských kinematografech ve 30. a 40. letech.
Martina Hejlová -
Překonání prostoru ve filmech Artavazda Pelešjana: za pomoci Sovětské formální školy 20-30 let
Daria Chernyak -
Neoformalistická analýza snímku Birdman (2014): Alternativní provedení srozumitelné narace
Ivo Bednář -
Intenzifikace komplementace narace a stylu. Neoformalistická analýza filmu Fontána.
Filip Goldefus