Libor Coufal
Bachelor's thesis
Změny ve vzdělávání v kontextu informatizace
Changes in education in the context of informatization
Abstract:
S nástupem zavádění informačních a komunikačních technologií do společenských procesů dochází nejen ke změně společnosti, ale v rámci zavádění ict do vzdělávání, dochází také ke změnám ve vzdělávání a procesu učení se. Výpočetní technika se stává součástí běžného života, mění se význam pojmu informace. Vyvstávají nové požadavky, které sebou proces informatizace a správné chápání informací přináší. …moreAbstract:
Upcoming implementation of information and communication technologies in social processes causes not only the change of society but within the implementation of ICT in education also causes changes in education and learning process. Computer technology is becoming a part of everyday life, the concept of the word "information" is also changing. The process of informatization and a proper understanding …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38072
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: Václav Řezníček
- Reader: Radim Čermák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38072
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
Koncept informační společnost v odraze současné informační politiky ČR se zaměřením na digital divide
Tibor Uhrín -
Temporary impact of European integration. Development of projects of nonformal citizenship education by the civil society in Croatia.
Pablo Ribera Payá -
Změny ve vzdělávání v kontextu informatizace
Libor Coufal -
Znalosti a postoje studentů učitelství v oblasti rozvoje kritického myšlení dětí
Adriana Drbalová -
Znalosti a postoje učitelů v mateřských školách v oblasti rozvoje kritického myšlení dětí
Dáša Vitáková