Čínština: Vybrané překladatelské problémy – Bc. Adam RŮŽEK
Bc. Adam RŮŽEK
Diplomová práce
Čínština: Vybrané překladatelské problémy
Chinese: Selected Translation Problems
Anotace:
V první části práce jsou nastíněny některé typologické rozdíly mezi čínštinou a češtinou (příp. angličtinou), které mohou být při překladu relevantní. Na tomto teoretickém základě je pak postavena analýza konkrétních překladatelských problémů (překlad idiomů, fenomén chinglish apod.).Abstract:
In the introductory part, we outline some typological differences between Chinese and Czech (or English), which might be relevant for translation. This theoretical framework forms a basis for the second part of the thesis, in which concerete translation problems are analysed (translation of idioms, Chinglish etc.).
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2011
Zveřejnit od: 20. 5. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2011
- Vedoucí: Mgr. David Uher, Dr.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
RŮŽEK, Adam. Čínština: Vybrané překladatelské problémy. Olomouc, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.5.2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 5. 2011 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Anglická filologie - Čínská filologie
Práce na příbuzné téma
-
Navrh komunikacnej strategie pri uvedeni novej znacky na trh
Daniel Seman -
Budování značky - marketingové a známkoprávní strategie při rozvoji silné značky
Tamara Saakova -
Sociologie značky - branding obchodní značky STR a její komunikační strategie
Ester Ledecká -
Posílení konkurenceschopnosti značky na základě rozvoje komunikace značky
Natália Jankechová -
Vliv používání eko-značek a značky Fair Trade na kupní chování spotřebitele u kávy značky Tchibo
Ekaterina Sorokina -
Vplyv značky na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa – porovnanie vnímania privátnej a tradičnej značky zo strany spotrebiteľa na slovenskom a českom trhu
Monika Bátorová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle -
Privátní značky jako hrozba pro národní značky na českém trhu
Tereza Málková
Název
Vložil
Vloženo
Práva