Zjednodušení digitálních her: případová studie World of Warcraft – Veronika Havelková
Veronika Havelková
Bachelor's thesis
Zjednodušení digitálních her: případová studie World of Warcraft
Simplification of Video Games: Case Study World of Warcraft
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl sledovat trend zjednodušování videoher. Zjednodušení se dá chápat jako tvrzení, že trvá kratší dobu hru dohrát, dosáhnout nejvyšší úrovně či jiného stanoveného cíle. Hra World of Warcraft je vhodným objektem komparace, jelikož je zde možné přímé porovnání nejstarší verze hry (Vanilla, 2004) s nejnovějším datadiskem (Battle for Azeroth, 2018). Práce je rozdělena na praktickou …moreAbstract:
This bachelor’s work is aiming for describing the trend of simplification (or casualisation) in video games. Simplification can be understood as statement that a video game takes less amount of time to finish, reach maximum level or other established goal. Video game World of Warcraft is adequate object of comparation, as it provides opportunity to compare two versions of same video game – Vanilla …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qk6j1/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Bc. Silvester Buček
- Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media