Petra Mendlíková
Master's thesis
Smyslový a emoční marketing.
Sensory and emotional marketing.
Abstract:
Diplomová práce "Smyslový a emoční marketing" pojednává o zapojení smyslových podnětů a snaží se objasnit jejich význam v rámci komerční komunikace. Přibližuje tuto problematiku, jež se snaží vytvořit teoretický rámec. Důraz je kladen na využívání smyslových podnětů jednak v rámci komunikace jednotlivých produktů či služeb, ale také multisenzorického zapojení v rámci komunikace značky jako takové. …moreAbstract:
Diploma thesis "Sensory and emotional marketing" deals with engagement of sensory stimulations and try to clarify their meaning in commercial communication. It approaches this issue for which struggles to create a theoretical background. Emphasis is placed on the use of sensory stimuli, both within the various communication products or services, but also multiple-sensory involvement in the brand communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28538
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2011
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Václav Kupec
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28538
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
Exploration of sensory marketing and its influence on customers’ behaviors
Sebastien Turies -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Smyslový marketing a jeho vliv na české spotřebitele v závislosti na pohlaví
David Srb -
Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Kateřina Bilinová -
Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem
Barbora Němcová -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Smyslový marketing
Martin Hudec