Bc. Barbora Darmová
Master's thesis
Tvorba realistické 3D scény
The Creation of 3D Digital Realistic Scene
Abstract:
The text deals with principles of creating a realistic scene for animation in 3D. It examines which development stages lead to realistic scene perception, which methods are nowadays used to achieve realistic picture. The text deals with offline rendering, where the main emphasis is on precision of the calculation, while the gaming industry is dedicated to real-time display. Offline rendering is used …moreAbstract:
Práca sa zaoberá princípmi tvorby realistickej scény pre animáciu v 3D. Skúma akými vývojovými štádiami prešla realistická tvorba v 3D, aké princípy vedú k vnímaniu scény ako reálnej, aké metódy sú v dnešnej dobe používané na dosiahnutie realistického zobrazovania. Text sa zaoberá zobrazovaním pre offline rendering, kde je hlavný dôraz na presnosť výpočtu, zatiaľ čo herný priemysel sa venuje zobrazovaniu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lz90r/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 2. 2014
- Supervisor: MgA. Helena Lukášová, ArtD.
- Reader: Mgr. Lukáš Kalčok
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Výukový materiál pro aplikaci Autodesk 3ds Max
Jan Pařízek -
Tvorba postavy v Autodesk 3ds Max
Martin Kovářík -
Optimalizace externího rendrovacího systému V-Ray v programu Autodesk 3DS Max
Jakub Kramárik -
Tvorba základních modelů v 3ds Max pro zpracování v programu Mudbox
Jakub Bartišek -
Tvorba srsti a vlasů v 3ds Max
Andrej Borges -
Příprava 3D modelu pro 3D tisk
Richard Stratil -
Tvorba fotorealistických V-ray materiálů a jejich aplikace v programu 3Ds Max
Jakub Kramárik -
Tvorba charakteru v programech 3ds Max a Mudbox
Josef Putík