Thomas Masyk

Master's thesis

Sustainability as a key factor in modern marketing strategies

Trvalá udržitelnost jako klíčový faktor ve strategiích moderního marketingu
Abstract:
Cílem této diplomové práce je ukázat, že udržitelný rozvoj se stal jedním z hlavních principů v politice a ekonomice, a proto by měl být integrován jako důležitý faktor do všech marketingových strategií. Ochrana přírodních zdrojů planety a nezbytnost ochrany neporušeného prostředí pro příští generace jsou velkými výzvami, které byly přijaty velkými úspěšnými podniky, jako jsou BMW, HOCHTIEF a HIPP …more
Abstract:
The goal of this thesis is to show that sustainability has become the guiding principle in politics and business and therefore needs to be integrated as important factor in all marketing strategies. The protection of the planet's scarce natural resources and the necessity to preserve an intact environment for future generations are vital challenges that have been internalized by big successful entrepreneurs …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2013
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Hans Wolfgang Notz

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/65376