Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých – Martina Juřicová
Martina Juřicová
Master's thesis
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Child as a consumer and his/her influence on decision-making processes of adults.
Abstract:
Dnešní děti jsou oslovovány reklamami na každém kroku. Ukazuje se totiž, že děti jsou atraktivní cílová skupina, díky tomu, že jsou schopny ovlivnit své rodiče k nákupu jimi preferovaných značek a výrobků. Tato práce se soustřední na analýzu vlivu dětí na rozhodování o nákupech u jejich rodičů. Skládá se z pěti částí. První tři části jsou teoretické. Úvodní kapitola je zaměřena na kupní rozhodovací …moreAbstract:
Children nowadays are exposed to a huge amount of advertisements wherever they go. It appears that children are a very attractive target group because of their ability to influence their parents to buy them preferred products and brands. This Thesis focuses on analysis of children's influence on their parents' purchase decisions. The Thesis consists of 5 chapters. First three parts are theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26139
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Jiří Mikeš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26139
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Parents’ Home Involvement for Children’s School Achievement: Case of Shan Parents, Socialization and Cultural Capital influence Children’s education in Chiang mai, Thailand
Amphika Ananta -
The Influence of English Gothic and Victorian novel on the Contemporary Children's Literature
Eliška POKORNÁ -
A Marketing Analysis of Food Advertisements Targeted at Children
Marek Žerníček -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova