Vnímání neverbální komunikace a znakového jazyka dětmi mladšího školního věku – Bc. Markéta Čejpová
Bc. Markéta Čejpová
Bakalářská práce
Vnímání neverbální komunikace a znakového jazyka dětmi mladšího školního věku
Perception of non-verbal communication and sign language by primary school children
Anotace:
Práce si klade za cíl odpovědět na otázky: jak vnímají žáci mladšího školního věku neverbální komunikaci, jak se staví k představě nově integrovaného spolužáka se sluchovým postižením do třídy a jaké překážky vnímají jako zásadní při alternativních formách komunikace. K praktické části je připojen blok aktivit založených na prvcích dramatické výchovy, skrze který jsou formou pozorování a rozhovorů …víceAbstract:
In this thesis, my goal is to acquire answer to following questions: how students of elementary school feel about non-verbal communication; how students accept new integrated hearing-impaired student in their class; and what are the basic obstacles to these students in alternative forms of communication. There is a block of activities based on elements of drama class. The phenomenes introduced in observations …víceKlíčová slova
komunikace sociální izolace neverbální komunikace pantomima znakový jazyk vnímání gesta znak prožitek začlenění žáka se sluchovým postižením communication social isolation non-verbal communication pantomime sign language perception gestures symbol experience inclusion of the pupil with hearing impairment
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/w4a5y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2018
- Vedoucí: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Podpora začlenění žáka se specifickými poruchami učení do kolektivu třídy
Barbora Hofmanová -
Začlenění žáka se selektivním mutismem ve školním prostředí
Lucie Šaradínová -
Analýza názorů žáků a učitelů ZŠ a SŠ na začlenění žáků se sluchovým postižením do běžných tříd
Nikola Leblochová -
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
Sociální komunikace v prostředí nadnárodní korporace
Dariya Sapronova -
Znalosti neverbální komunikace u studentů učitelství
Věra Suchánková -
Izolace seniorů v době koronavirové karantény
Barbora Macošková