Problémy současných učitelů 1. stupně základních škol spojené s výukou – Mgr. Vojtěch Ondra
Mgr. Vojtěch Ondra
Master's thesis
Problémy současných učitelů 1. stupně základních škol spojené s výukou
Issues of contemporary primary school teachers connected with schooling
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá hlavními problémy, se kterými se současní učitelé 1. stupně základní školy potýkají ve spojení s vlastní výukou. Tyto obtíže mohou vyvstávat jak v oblasti přímé pedagogické činnosti, tak v oblasti nepřímé pedagogické činnosti. Teoretická část charakterizuje pojem učitel z pohledu současného i historického. Dále popisuje různé skupiny učitelů podle délky jejich praxe a …moreAbstract:
The master thesis deals with main problems contemporary teachers deal with in connection with schooling. These problems may arise both from direct teaching time and indirect teaching time. The theoretical part of the theses characterises the definition of a teacher both from the contemporary and the historical view. It also describes different groups of teachers based on the length of their teaching …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jlvsy/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Učitelovo pojetí výuky na základní škole s polským jazykem vyučovacím v České republice
Mariola Weiser -
Učitelovo pojetí výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ
Ludmila Šťovíčková -
Učitelovo pojetí psychohygieny žáka na 2. stupni ZŠ
Eva Lapešová -
Pojetí výuky výtvarné výchovy a tvořivost žáků na 1. stupni ZŠ
Petra Pokorná -
Pojetí výuky učitelů ve vybraných alternativních školách
Johana Martinů -
VLIV RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PLÁNU NA UČITELOVO POJETÍ VÝUKY VÝTVARNÝCH ČINNOSTÍ
Lucie KŘEPELOVÁ -
Učitelovo pojetí výuky výtvarné výchovy (pro základní vzdělávání)
Petra HINNEROVÁ -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská