Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování – Lenka ŠULDOVÁ
Lenka ŠULDOVÁ
Bachelor's thesis
Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování
Playing as a Means of Development of Prosocial Behaviour
Abstract:
Cílem práce je vymezit pojem "hra", objasnit funkci a roli hry v předškolním období a propojit ji s potřebami předškolního dítěte. Teoretická část práce přibližuje dělení her z hlediska vývoje dítěte, sociálního rozvoje z hlediska motivace a také výchovného využití. Práce propojuje hru s rozvojem prosociálního chování a jednání a přibližuje nám proces socializace v předškolním věku. Dále v teoretické …moreAbstract:
The aim of the thesis is to define the term "game", clarify its part and function in preschool period and connect it to the needs of a preschool child. Theoretical part of the thesis divides games from the point of view of the development of a child, social development, motivation and pedagogical use. The thesis connects games with the development of prosocial behaviour and manners and introduces the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petra Waldaufová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠULDOVÁ, Lenka. \textit{Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/vid0h6/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠULDOVÁ, Lenka. Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování. Č. Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Nursery School Teaching
Theses on a related topic
-
Prosociální chování u dětí předškolního věku
Martina HLAVÁČOVÁ -
Využití příběhu podporujícího prosociální chování v mateřské škole.
Tereza VODIČKOVÁ -
Možnosti rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku
Jitka Nouzáková -
Posilování prosociálního chování dětí předškolního věku
Tereza TRUSÍKOVÁ -
Loutka jako možný prostředek rozvoje prosociálního chování dětí předškolního věku
Eva STARÁ -
Prosociální chování a jeho rozvoj u dětí předškolního věku
Šárka SVOBODNÍKOVÁ -
Prosociální chování a hra u dětí předškolního věku
Petra Čornaničová -
Prosociální chování v příbězích dětské literatury
Dominika KADLECOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights