Natálie Filová

Bachelor's thesis

Vliv nekalých praktik na spotřebitelské chování a jejich vnímání značek

The impact of unfair practices on consumer behaviour and brand perception
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku nekalých obchodních praktik v marketingu a jejich dopad na nákupní chování spotřebitelů. V teoretické části definuje základní pojmy marketingové teorie, právní aspekty, shrnuje typy nekalých praktik a mapuje zkušenosti respondentů s těmito praktikami na internetu. Na základě zjištěných poznatků z dotazníkového šetření navrhuje řešení pro obranu nejmladších …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the issue of unfair business practices in marketing and their impact on consumer purchasing behaviour. In the theoretical part it defines the basic concepts of marketing theory, legal aspects, summarizes the types of unfair practices and maps the respondents' experiences with these practices on the Internet. Based on the findings of the questionnaire survey, it proposes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lucie Pražáková
  • Reader: František Zjevík, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTON