Felix Mendelssohn-Bartholdy a jeho skladby pro violoncello a klavír – Eduard Šístek
Eduard Šístek
Diplomová práce
Felix Mendelssohn-Bartholdy a jeho skladby pro violoncello a klavír
Felix Mendelssohn Bartholdy and his Compositions for the Cello and the Piano
Anotace:
Tato práce přináší letmý přehled života a díla Felixe Mendelssohna Bartholdyho. Ne náhodou ho Robert Schumann nazval Mozartem 19. století: Již v útlém věku projevoval neobyčejné nadání a tvořil s neuvěřitelnou lehkostí. Řada jeho děl je dnes neodmyslitelnou součástí světového repertoáru. Také jeho skladby pro violoncello a klavír, kterým je věnována druhá část práce, mají nezanedbatelné kvality, a …víceAbstract:
This thesis offers a brief overview of the life and the work of Felix Mendelssohn Bartholdy. It was no coincidence that Robert Schumann called him the Mozart of the 19th century: Being a prodigy from a very early age, he composed with such an unbelievable lightness. Many of his compositions have become an essential part of the world of music nowadays. Equally, his pieces for the cello and the piano …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9467
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2016
- Vedoucí: Mikael ERICSSON
- Oponent: Michal KAŇKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 11. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Violoncello
Práce na příbuzné téma
-
Problematika interpretace komorní hudby G.P.Telemanna a J.J.Quantze
Michaela Durajová -
Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. Rejchy
Kateřina Lužná -
Komorní vokální hudba Z.Pololáníka
Terezie Čertková -
Interpretační problematika vybraných komorních skladeb pro housle a klavír Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka z pohledu klavíristy
Jan LUKŠ -
Židovské náboženské motivy v tvorbě pro violoncello
Dominika Weissová -
Gaspar Cassadó - suita pro sólové violoncello
Marek Sůva -
Hudba Petra Ebena se zaměřením na Suitu Balladicu pro violoncello a klavír
Martin Houdek -
Jindřich Feld - Dvě skladby pro violoncello a orchestr
Vanda Růžičková